که فقط مسلمانان شرکت کنند.» این غیر مکتبی ترین حرف است زیرا که یک چهارم مردم فلسطین مسیحی هستند. مسیحیان و مسلمانان در نهضت آزادیبخش فلسطین دست به دست هم نهاده اند و می جنگند. حتی در مبارزات داخلی لبنان ده ها هزار مسیحی لبنان حتی از طایفه مارونی فلسطینی و لبنانی دوش به دوش مسلمان فلسطینی و لبنانی جنگیدند، برای برانداختن رژیم تبعیض آمیز و دست نشانده ی مارونی در لبنان.
مبارزه مکتبی در شرایط ملت فلسطین این است که مسلمان و مسیحی دوش به دوش هم بجنگند. مگر ما در اسلام نداریم که اقلیت های مذهبی که ما متعهد دفاعشان هستیم اگر مورد تعدی قرار گیرند مسلمان باید از آنان دفاع کند؟ مگر امام امیر المومنین (ع) نمی فرماید ای مجاهدان اسلام وقتی که می بینید مهاجمان خلخال از پای یک زن مسیحی بیرون می آورند اگر شما از غصه دق کنید کسی نمی تواند شما را ملامت کند؟ اما اگر این مرد مسیحی دست به اسلحه برد و در کنار مسلمان جنگید و برای آزادی وطن وخانه و کاشانه ای که متعلق به مسیحی و مسلمان است و بیگانه مهاجم و منکر محمد و عیسی (علیهم السلام) آمده آنجا را اشغال کرده جنگید این غیر مکتبی است؟
بعضی مسأله مکتبی بودن مبارزه را وسیله قرار می دهند و می گویند اگر مردم فلسطین مکتبی مبارزه کنند پیروز می شوند. من می گویم: نه با همین یک شرط پیروز نخواهند شد. به دلیل...

نظر خود را ارسال کنید