چه مجلس و چه دولت و چه قوه قضائیه و همه این ها یک راه دارند می روند، البته نادر تویشان هست که شیطان است، لاکن به حسب نوع عموم این ها دارند یک راه می روند. خطوط مختلفه در کار نیست.»
«این توطئه را که می خواهند با اسم خطوط مختلفه یک دسته را طرفدار یک جبهه کنند و یک دسته طرفدار یک جبهه بکنند و در صورتی خود آن ها با هم اختلاف ندارند مریدها به اختلاف بیافتند و کم کم در همه جا همان حرفایی که در مشروطه بود که در یک شهر یک دسته اهل منبر مشروطه بودند، یک دسته اهل منبر مستبد بودند و در خانه ها همین مسائل بود و در بازار همین مسائل بوده یک وقت این طور نشود که مردم را به جان هم بیاندازند برای طرفداری از فلان شخصیت و آن برای طرفداری از فلان شخصیت، در صورتی که همه اش توهم بیشتر نیست، و همینطور در انتخابات توجه کنند مردم را توجه بدهید به اینکه شماها می خواهید اسلام را حفظ کنید باید منتخبین شما اشخاصی باشند که توجه به اسلام داشته باشند، متعهد به اسلام باشند، بازیگر نباشند. به شرق و غرب توجه نداشته باشند. باید تکلیف کرد به مردم که وقتی انتخابات پیش آمد به طور شایسته روحانیون عمل کنند، وعاظ عمل کنند و مردم به تبع آن ها عمل کنند تا یک مجلس داشته باشیم که دیگر درش هیچ اشخاصی که مخالف با وجهه جمهوریت هستند نداشته باشیم.»
همچنین حجت السلام سیدعلی خامنه ای رئیس جمهوری در خطبه های نماز جمعه فردای آن روز در مورد این اختلافات احتمالی و میزان ارزش واقعی آن ها فرمودند:
«آنچه در این سخن حکیمانه مصلحت بین (سخنان امام)، نقطه اصلی محسوب می شود این است که ما توجه کنیم که دشمن مایل است اختلاف بیندازد، اگر نتوانست اختلاف بیندازد وانمود میکند که اختلاف هست. ما در مقابل هر دو تلاش خباثت آمیز دشمن باید مقاومت کنیم؛ اولاً نگذاریم اختلاف بیندازند، ثانیاً نگذاریم به دروغ با تبلیغ، با استفاده از بعضی نمودارهای طبیعی یک جامعه اینجور وانمود کند گویا میان مردم، میان مسئولان، میان این یا آن شخص اختلافی هست. همه آنچه که امام باید بفرمایند فرمودند. من فقط می خواهم خواهش کنم از همه کسانی که به نحوی گفتن یا نوشتن آن ها و یا حرکتشان در نقش بندی ذهن مردم موثر است از رسانههای گروهی، نویسندگان روزنامه ها و مجلات، گویندگان مجالس و محافل مذهبی، گویندگان مجالس و محافل سیاسی، از کسانی که مردم گوششان به سخن آن هاست که چه می گویند خواهش کنم که آن چیزی که عنوان اختلاف سلیقه یا حتی اختلاف نظر سیاسی بین دو نفر، دو جریان، دو جمع وجود دارد مایه اختلاف بزرگ نسازند.
اختلاف نظر سیاسی عیب نیست، اختلاف نظر فقهی عیب نیست، اختلاف نظر مذهبی عیب نیست، وجود دارد باید هم وجود داشته باشد. اشکال هم ندارد،