**صفحه=32@
انقلاب جوشید باید از مانوس‎ترین شعارها و اصطلاحات هم استفاده کند و این استفاده تبلیغاتی صحیح و بموقع غیر از یک موضعگیری فریبکارانه است و فراموش نکنید که حزب یکی از عناصرش آن تشکیلات وسیع تبلیغاتی و جاذبه‎هایش است و استفاده صحیح و بجا از امکان و فرصت‎های اجتماعی است بنابراین اعتراض وقتی وارد می بود که ایدئولوژی و راه حزب و موضع حزب بر خلاف جمهوری اسلامی می بود و بعد از این اصطلاح استفاده میکرد ولی وقتی ایدئولوژی و موضع درست در بطن جمهوری اسلامی است چرا از این اصطلاح استفاده نکند.
س: کسانی که با مجموعه‎ها و سیستم‎های فکری متفاوت در شورای مرکزی حزب با برداشتهای متفاوت از اسلام هستند بنابراین آیا ضوابطی برای عضویت در شورای مرکزی تعیین شده یا نه؟
ج: این اختلاف برداشتها و بینشها را برای تفسیر و توجیه‎اش از سه راه می توانیم وارد شویم.
اول آنکه حزبی که می خواهد گسترده و وسیع در جامعه پیش برود نفوذ کند باید از تنگ نظری و محدود کردن آن حوزه بینش و موضع صرف نظر بکند. نمیخواهم بگویم یک حالت بی تفاوت و بی هدف در بیاید ولی در حوزه هدف اسلامی و انقلاب اسلامی برداشتهائی که کم و بیش با هم اختلاف دارد ولی در مجموع در یک خط محوری وسیع حرکت میکند اینها را باید تحمل کند، مثل مدیریت جامعه است در یک حکومت و انقلاب اسلامی که شاید همین مسئله گاهی اعتراض میشود و مورد انتقاد قرار میگیریم.
 مثلا هیئت وزیران با مدیرکل‎ها و استاندارانی که هم بعد از انقلاب انتخاب شدند یا احیانا بینشهای اسلامی‎شان با مواضعشان کمی با هم تفاوت دارد و گاهی این تفاوت‎ها بصورت چشمگیری بیشتر می‎تابد پاسخ این است که در یک جامعه اسلامی هم نمیشود آنقدر محدودیت قائل شد که یک خط باریک و راه تنگی محوری را ملاک قرار داد بنابراین باید یک تعدادی حوزه بازتر باشد اگر قرار است که دامنه گسترش نفوذ حزب باشد.
تجربه مجلس خبرگان
مسئله دوم آن است که بسیاری از افراد در حوزه عمل شناخته میشوند تجربه ی

نظر خود را ارسال کنید