**صفحه=6@
میکردند در صورتی که نظام اسلامی یک چنین چیزی را در اساس نمی‎پذیرد. استراتژی یک نظام توحید راستین دعوت به سوی خدا است که انسانها را بجانب کمال برساند. اگر سازمانی مدعی بشود که استراتژی ما مسلحانه است یعنی کل حرکت ما مسلحانه است و تبلیغ ما مسلحانه است این معنی‎اش این است یک سازمان و یک حرکت سلحشور است نه یک سازمان و حرکت خداجوی.
پس اساسا مسئله‎ای که در آنجا مطرح شد تکیه بر ایدئولوژی و معتقدات آن سازمان و گروه بوده در آن شرایط آنها طرح خاصی را برای کار مسلحانه داشتند و این طرح خاص برای کار مسلحانه با معیارهای اسلامی در آن شرایط سازگار نبود. معنای این حرف این نبود که هر کس در آن روز بفکر کارهای مسلحانه باشد از نظر امام محبوب است چون امام چنین چیزی را تائید نفرمودند تا آنجائی که بخاطر دارم در یک جلسه‎ای در قم یا در پاریس ایشان مسئله را اشاره فرمودند که عده‎ای مراجعه کردند و آمده‎اند و مسائلشان را مطرح کرده‎اند و ضمن مسائلشان گفتند که ما کار مسلحانه این چنینی را میخواهیم شروع کنیم تا آنجائی که بخاطر دارم ایشان فرمودند چنین چیزی را تائید نمیکنم و موفق نمی‎شوید نه کل کارهای مسلحانه را.
س- در آستانه اوج گرفتن نهضت یعنی از دی ماه سال 56 تا پیروزی انقلاب بسیج مردم و برگزاری تظاهرات بصورت سراسری و تشکیلاتی انجام میگرفت، مثلا در تهران روحانیت مبارز آنرا برگزار میکرد، افرادیکه این راهپیمائی و تظاهرات را برنامه ریزی و برگزار می نمودند، چند درصدشان از کسانی هستند که الان عهده دار مسئولیت در حزب جمهوری اسلامی می باشند؟
ج- در اوائل سال 56 پس از مراجعت شهید مطهری از عراق، ایشان برای همه کسانی که در خط امام بودند، پیامهای خصوصی و عمومی داشتند. شهید مطهری در آن وقت از زاویه دید بسیار کسانی که نزدیک بین بودند مورد انتقاد قرار گرفتند ولی این استاد کم نظیر فلسفه اسلامی و شناخت همان وقت رسالت خود را به بهترین صورت اعلام نمودند. به هرحال یکی از پیامها و سوغاتها این بود که ریشه این نظام فاسد، پوسیده و باید با یک حرکت این شجره خبیثه را از بن بیرون بکشیم.
مطلب دیگری که به یادگار دارم این بود که «فرصتها را از دست ندهیم و

نظر خود را ارسال کنید