**صفحه=5@
کفر و شرک با اعلامیه و سخنرانی تغییر بنیادی پیدا نمیکند و باید خودتان را برای چنین دورنمائی آماده کنید.
بخاطر دارم حدود جریان مدرسه فیضیه آمادگیهائی در برادران ما پدید آمده بود و هنوز دو ماه و نیم داشتیم به 15 خرداد (یعنی جریان اصلی مدرسه فیضیه در دوم فروردین ماه مصادف با سالگرد شهادت امام صادق بود) این آمادگیها را وقتی به خدمت امام منعکس کردند این آمادگی را محدود دانسته و فرمودند در شرایط کنونی برای آماده تر شدن جامعه و نسل جوانمان تلاش کنیم و وقتی آمادگی کافی بود دست به کاری بزنیم.
اینکه سازمانها و گروهها تحلیلهائی دارند مبنی بر اینکه پس از 15 خرداد استراتژی مبارزه از سیاسی به مسلحانه کشیده شد ناقص است. در واقع اینها درباره‎ی خودشان میتوانند صحبت کنند والا خط امام از بهمن ماه سال 41 چنین چیزی را در کنار خود می پروراند و در 15 خرداد همین گروه در بسیاری از جهات با شلیک خودش اوضاع را توانست تغییر بدهد ولی با این اقرار و اعتراف که چنانچه امام فرموده بودند این آمادگی‌ها هنوز کافی برای شروع و کافی برای ادامه 15 خرداد بعنوان یک عکس العمل نظامی در مورد اتباع نبود چنین آمادگی را نداشتند ولی شروع شده بود.
س- پس به طور کلی تحلیل شد امام نظر خاصی داشتند که در هر صورت مبارزه صرفا سیاسی راه مقابله با شاه نیست و همین طوری که فرمودید این را قبلا مطرح کرده بودند که این فکر حتما بایستی رشد بکند. در حدود سال 49 و 50 برخی از گروهها که رفته بودند خدمت ایشان مشورت کنند ایشان گفته بودند که هنوز وقت کار مسلحانه نیست. بنابراین آیا آقا یک طرح خاصی داشتند و یا معتقد بودند زمینه فرهنگی و فکری باید رشد بکند! چه چیزی داشتند که آن موقع گفتند اسلحه لازم نیست.
ج- تا آنجا که من بخاطر دارم این گروه با یک سری معتقدات و ایدئولوژی خاصی به آنجا رفته بودند و به نام یک سازمان و خط مشخصی از امام قبولی می خواستند و امام در آن مورد قبولی را ندادند.
آن گروه و سازمان چنین سئوالی کرده بودند که اینها دارای این طرز فکری بودند که- استراتژی مسلحانه - تاکتیک مسلحانه- تبلیغ مسلحانه را ترویج

نظر خود را ارسال کنید