کند و قدرت حرکت و ستیز را از همهچیز و همه کس بگیرد؟
جواب: تبلیغات.
از ویژگیهای حکومت شیعه در طول تاریخ مظلومیت درعین قدرت است. این اگرچه سخت دردناک به نظر میرسد ولی حقیقت وجودی تشیع نیز در همین است.
اسلام راستین (تسنن محمدی یا تشیع علوی) چون به توجیهات فرصتطلبانهای همچون هدف وسیله را مباح میکند اعتقادی ندارد، نمیتواند در راه حفظ قدرتِ خود به هر دستاویزی متوسل شود. قدرت یک حکومت اسلامی از خلق نشأت میگیرد این است که نمیتواند از اهرمهای تبلیغاتی و سیاسی به نفع حفظ موجودیت خود بهرهجویی کند. مگر علی نمیتوانست با طلحهها و زبیرهای زمانه خود (که به قول خودشان کولهباری از یک سابقه مبارزاتی خونبار را به دوش میکشیدند و در تغییر نظام نقش اساسی برعهده داشتند) کنار بیاید؟ می شد به آنها پستی داد:
استانداری، بخشداری، فرمانداری، دخالت در رهبری سپاه... وزارت... صدارت... هرچه شد، شد. بهتر است تا جنگ جمل پیدا شود.
تا زمینه نارضایتی را گسترده تر کند،... تا جامعه آبستن حوادثی از قبیل جنگ نهروان بشود... تا آن گروه تروریستی بتواند حتی خود علی را در محراب ترور کند، آن هم به نام دفاع از اسلام راستین!!... دفاع از اسلام انقلابی!!...
فاجعه این است که علی قربانی بهاصطلاح اسلام راستین میشود و از این بالاتر وقتی که خبر شهادت او از محراب مسجد کوفه به کاخ سبز شام