ممکن است بعداً جنجال هائی بوجود بیاید، بهتر است قبلاً مسائلی که جنجال آفرین است به من تذکر داده شود تا اصلاح شود.
این نوشته حدود 300 صفحه بود و سوره حمد و قسمتی از سوره بقره را تفسیر کرده بود، من حدود دوازده صفحه اول این نوشته را دیدم و مجبور شدم هفت صفحه بر آن دوازده صفحه نقد بنویسم و آنگاه خطاب به نویسنده نوشتم انصاف دهید که نمی شود انتظار داشت که یک منتقد برای 300 صفحه احیاناً 500 یا 250 صفحه نقد بنویسد، این نمونه ها است حالا دیگر خود دانید، بعد نگاهی کردم به بحث های دیگر و به مطلبی برخوردم که برایتان نقل می کنم.
نویسنده می رسد به آیه اقیموا الصلوه، و در ترجمه آیه می نویسد: برپای دارید آتش انقلاب را و می گوید صلوة یعنی آتش انقلاب زیرا قرآن می گوید ان الصلوة تنهی عن الفحشاء و المنکر یعنی صلوة بازدارنده از زشتی ها و ناپسندی ها و تجاوزها و ظلم هاست، ما صدها میلیون مسلمان داریم که حداقل 300 میلیون از آنها مرتب نماز می خوانند، اما آیا این نماز که می خوانند بازدارنده از فحشاء است؟ عملاً نه. ما می بینیم در میان این ها نماز هست، مسجد هست، بغی و فحشاء و منکر هم هست.
پس معلوم می شود این نماز که الان ما می بینیم بازدارنده از فحشاء و منکر نیست اما قرآن با صراحت می گوید: ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر، اگر صلوة به معنی نماز باشد، این آیه از قرآن راست نیاید و قرآن یک ادعائی کرده که خلاف درآمده، برای این که ساحت قرآن کریم را از یک خلاف واقع گوئی منزه نگه داریم باید بگوئیم صلوه معنی دیگر دارد، تا حالا اشتباه می فهمیده اند که صلوه یعنی نماز، صلوه معنی

نظر خود را ارسال کنید