یکی از ارکان نماز است بنابراین در عبادتی که قیام و برپا بودن از واجبات اصلی آنست، تعبیر «برپا دارید» و تعبیر «نماز بپا شد» تعبیری است طبیعی و بجا و دیگر نیازی نیست که نماز به معنی آتش، آن هم آتش انقلاب باشد، تا تعبیر برپا داشت جور آید.
به هرحال این نوع روبرو شدن با آیات قرآن کریم همان تفسیر به رای است که سبب می شود این کتاب الهی از اصالت بیفتد، آیا هیچ یک از جوانان عزیز با ایمان و باصفای ما حاضرند آیات قرآن و عبارات قرآن بصورت یک موم دربیاید که این موم نرم را در دست هر کس دادی به هر شکل که دلش خواست دربیاورد و بجای آنکه قرآن چهارچوب فکری، ابعاد فکری مشخص، جهان بینی و ایدئولوژی معین به ما بدهد، بصورت چیزی درآید که هر کس به هر جور که دلش بخواهد، می تواند معنی کند؟
گاهی گفته می شود که زبان قرآن زبان رمز و سمبولیک است. باید روشن شود که مقصود از این جمله چیست، اگر کسی بخواهد بگوید زبان قرآن زبان رمز است مثل نامه های رمزی اداری سیاسی یا نظامی که رمزی نوشته و فرستاده می شود و رمز هم کلیدی دارد پیش گیرنده نامه که به آن مراجعه می کند تا معنی نامه را بفهمد، ما این را قبول نداریم و شما هم قبول ندارید. قرآن کتاب رمز نیست، کتاب مبین است با مفاهیمی روشن و روشنگر و قسمت عمده و اصل آن آیات محکمات است با معانی استوار و قابل فهم برای همگان.
بله قسمتی از آیات قرآن که متشابهات نامیده می شود کم و بیش به صورت رمز است، اما قسمت کمی از آیات، نه همه قرآن و نه قسمت