داران دیگر که خواهان ادامه کار بودند گروه های آدم کش استخدام کردند. جاده ها مملو از میخ های سه سر برای پنچر کردن تایرها بود».
در 26 ژوئیه صاحبان کامیون ها توقف دوم را آغاز کردند. همان گروه های توقف قبلی اکتبر گذشته باز هم به آنها پیوستند، باز هم خشونت و خرابکاری وجود داشت. این توقف نیز بهمان اندازه توقف اولی طول کشید و در 20 اوت پایان یافت. منابع اطلاعاتی نیویورک تایمز مخصوصا «این اعتصاب و همچنین اعتصاب اولی را در اثر کمک های مالی سیا نام بردند».
در زمینه تاثیر اعتصاب کامیونداران شیلی در کتاب "افشای رازهای سیا" چنین می خوانیم:
«بهترین ضربه اقتصادی که وارد گردید از طریق صاحبان خصوصی خطوط حمل و نقل بود. صاحبان ترانسپورت و کامیون داران هر بار که اعتصاب می کردند کمک های مالی معادل چندین میلیون دلار دریافت می کردند». اما اگر بخواهیم به تحلیل وقایع بپردازیم نتایج زیر را می توانیم استخراج نمائیم:
الف- بیشترین کمک های سیا به اعتصاب کنندگان پرداخت می شود.
ب- اقشاری که به رهبران اعتصابی پیوستند، از طبقات مرفه از جمله دکترها، مهندسین، حقوقدان ها، شرکت اتوبوسرانی، و تاکسی رانی، کارمندان، دبیرستان ها، بخشی از دانشگاه ها،