فهرست مطالب کتاب


**صفحه=48@
در تفسیر قرآن نقل شده که یک نفر از کفار استخوان پوسیده ای را از قبرستان در کف گرفته و نزد پیامبر آورد و گفت این استخوان پوسیده را چه کسی و چگونه می تواند زنده کند؟ (در حالی که استخوان را پودر می کرد و تحویل نسیم باد می داد) استدلال این مخالف یک نوع استبعاد است. یعنی این کار بسیار بعید می باشد.
قرآن می فرماید: مگر نمی بینید که ما او را از نطفه خلق کردیم؟ از آن آب کثیف یک انسان به این خوبی خلق کردیم. حالا این انسان در مقابل ما با پررویی و تظاهر به مخالفت با خدا استخوان پوسیده ای را نشان می دهد که چه کسی اینها را زنده می کند ای پیامبر به او بگو آنکه اول آن را خلق کرد قادر است که دوباره زنده کند.
بعد از این مطلب به آفرینش آتش از درخت سبز اشاره می کنند**زیرنویس=در بعضی تفاسیر گفته اند که شجره اخضر اشاره به هر چوبی است که استعداد آتش گرفتن دارد. برخی دیگر از مفسرین نیز معتقدند که منظور درخت خاصی می باشد که در جزیره العرب موجود است و با بر هم زدن آنها به یکدیگر آتش روشن می گردد. به هر حال هر دو نظر برای نتیجه بحث ما فرقی نمی کند.@
سپس در آیه بعد می فرماید:
اولیس الذی خلق السماوات والارض بقادر علی ان یخلق مثلهم بلی و هو الخلاق العلیم**زیرنویس=سوره یس آیه 81
«آیا آن خدایی که خلقت آسمان ها و زمین از اوست بر آفرینش موجود ضعیفی مانند شما قادر نیست؟ آری، البته قادر است که او آفریننده و خلاقی علیم است.»@
«خدایی که آسمان ها و زمین را خلق کرده نمی تواند دوباره شبیه اینها را بسازد؟ بلی اوست آفریننده دانا»
روی کلمه «شبیه» تکیه می کنیم که آیا در روز قیامت آن جسدی که روح ما را حمل می کند شبیه همین جسد ماست؟ و یا عین ذراتی است که از ما متلاشی شده؟ بعضی می گویند همین ذرات است ولی

نظر خود را ارسال کنید