**صفحه=151@
اگر بازار پول این مبارزه را نمیداد، ما یقین داریم كه این مبارزه این خط را نمی پیمود و به این جا نمیرسید. منتها عدهای هستند كه بازاری ها را چشم بسته رد میکنند و این بعضاً ممكن است تحت تأثیر تفكرات غیر اسلامی باشد كه نوع ایدئولوژیشان و نگاهشان به جامعه نگاهی ست كه در آن بازاری جایی ندارد. بعضاً هم ممكن است مغرضانه باشد. قشری هستند كه در خدمت انقلاب بودهاند و كسانی میخواهند این ها را دلسرد كنند. این ها را این جور دلسرد میکنند و یك قشر دیگر را هم یك جور دیگر دلسرد میکنند.
نه خیر. حزب، به هیچ وجه تحت تأثیر بازاری ها نیست و از پول بازاری ها تغذیه نمیشود. اگر قرار بود ما از پول بازاری ها تغذیه میشدیم، این قدر قرض بالا نمیآوردیم. ما از ابتدای حزب تا حالا مرتباً مقروض بودهایم. دین ما هم هر وقت قرار بوده ادا شود، از طریق همان کمکهای عمومی، مثل آنچه اخیراً در یك هفته انجام گرفت و خوب، كمك خیلی زیادی به حزب شد، انجام شده، یا به وسیلهی کمکهای كسانی كه در طول زمان در انقلاب كمك میکردند، كه در آن ها بازاری بودن ملحوظ نیست. كسانی بودند كه كمكی میکردند به مدرسه ی رفاه و به مؤسسهی رفاه، حالا هم همان كسی كه مؤسسهی رفاه را تشكیل میداده توی حزب است؛ یعنی آقای باهنر، خوب همان كمك را به آقای باهنر هم میکنند. حتی خود امام هم به حزب كمك كردند.
س: البته منظورتان از تأیید بازاری مثل تأیید هر قشر دیگر منوط به وجود شرایطی مثل در خدمت انقلاب بودن و تسلیم حق بودن و درجهی تقوا و ایثار و امثال آن ضوابط است.
ج: بله، ما معیارمان بازاری بودن یا نبودن نیست. كما این كه روحانی بودن یا نبودن هم معیار نیست. ما معیارهایمان چیزهای دیگری ست...
- میگویند آقای منیر شفیق با شما دیدار دارند.
- بله، اگر موافق باشید بقیهی گفتگو به صحبتی و وقتی دیگر موكول شود.
- مسأله ای نیست. از این كه وقتتان را به پاسخگویی به سؤالات ما دادید، تشكر میکنیم.