را میبینیم که به انبیاء ایمان آوردند ولی همین ها نیز به واسطه ایمان آوردنشان از امتیازات ناروای طبقاتی خود صرف نظر نموده و به جرگه مستضعفین پیوستهاند.(*)
تمامی ادیان آسمانی دارای یک محور و ریشه هستند
سرّ مطلب اینجا است، که همهی ادیان آسمانی دارای یک ریشه و یک محور میباشند و تقریباً در اصول یکی هستند. قرآن نیز به تمامی ادیان از حضرت ابراهیم به بعد، لغت اسلام را اطلاق مینماید و این آیهی شریفه مؤید مطلب فوق میباشد:
«اِنّ الدّینَ عِندَاللهِ الاسلامُ وَ ما اختَلَفَ الّذینَ اُوتوالکِتابَ» (آل عمران، 19)
«همانا دین پسندیده نزد خدا آیین اسلام است و اهل کتاب در آن راه مخالفت نه پیمودند»
در این حال اختلاف و تفاوتی که در ادیان گوناگون وجود دارد تنها منحصر به بعد وسعت و فراگیری آنان میشود و به هیچ عنوان اختلاف مزبور دارای ریشه معنوی نمیباشد.
بعثت انبیاء و ظهور ارزشهای نوین در جامعه
انبیاء که ظهور میکنند و دین خدا را در جامعه مطرح مینمایند ارزشهایی را مطرح میکنند و در مقابل یک سری از معیارهای غلط را که مورد قبول و پذیرش طبقهی مرفه و ثروتمند است را مورد تقبیح و انتقاد قرار میدهند و وقوع این داستان تقریباً در سراسر طول تاریخ مشاهده میشود.
(*: یکی از کارهای باارزش اعضاء حزب میتواند کار کردن بر روی قرآن و تاریخ و تجزیه و تحلیل مطالب در ارتباط با درسی که داریم باشد.)